Agrippina - Rímska cisárovná

Pedro Gálvez
Slovart • 2010

Román rozpráva príbeh o Agrippine Mladšej, dcére Germanica a Agrippiny Staršej. Táto kontroverzná panovníčka bola sestrou šialeného cisára Caligulu, treťou manželkou cisára Claudia a m...atkou cisára Nera, ktorého pomocou zákerných intríg dosadila na trón. Prežila pohnutý život, poznačený turbulenciami cisárskeho dvora s celou jeho nemravnosťou a neľútostným bojom o moc. Pedro Gálvez tu majstrovsky opísal úvahy a činy matky, ktorá sa nehodlá zmieriť s druhoradým postavením ženy, a vďaka svojej bystrosti a inteligencii sa prepracuje na popredné miesto v spoločnosti. V tomto románe je Gálvez, napokon ako v celej svojej tvorbe, štylisticky presvedčivý a historicky hodnoverný. Vytvoril prozaické dielo, ktoré má všetky predpoklady zaujať nielen milovníkov historických próz, ale aj filozofov a kulturológov.

• Počet strán: 270 strán
  • ISBN13:9788080859855
Román rozpráva príbeh o Agrippine Mladšej, dcére Germanica a Agrippiny Staršej. Táto kontroverzná panovníčka bola sestrou šialeného cisára Caligulu, treťou manželkou cisára Claudia a matkou cisára Nera, ktorého pomocou zákerných intríg dosadila na trón. Prežila pohnutý život, poznačený turbulenciami cisárskeho dvora s celou jeho nemravnosťou a neľútostným bojom o moc. Pedro Gálvez tu majstrovsky opísal úvahy a činy matky, ktorá sa nehodlá zmieriť s druhoradým postavením ženy, a vďaka svojej bystrosti a inteligencii sa prepracuje na popredné miesto v spoločnosti. V tomto románe je Gálvez, napokon ako v celej svojej tvorbe, štylisticky presvedčivý a historicky hodnoverný. Vytvoril prozaické dielo, ktoré má všetky predpoklady zaujať nielen milovníkov historických próz, ale aj filozofov a kulturológov.