Ako sme si nasadili červené nosy a vyhnali Mečiara

Ivan Šimko
Artis Omnis • 2018

Skutočný politický trilerToto nie je fikcia. Viacnásobný minister Ivan Šimko prináša pohľad do zákulisia strhujúceho boja proti mečiarizmu.Bezohľadný a autoritársky spôsob vládnutia, rozkrádanie štátn...rozkrádanie štátneho majetku a tunelovanie sprivatizovaných podnikov privilegovanými, mafiánske praktiky, ktoré vyústili do únosu prezidentovho syna, Slovensko označované ako čierna diera Európy bez možnosti prijatia do EÚ a NATO. To je smutný obraz našej krajiny v 90. rokoch, keď všetku moc v štáte držal pevne v rukách Vladimír Mečiar. Vtedajšie opozičné politické strany nemali ani najmenšiu šancu Mečiarovo HZDS ohroziť. Autor, ktorý bol priamym účastníkom politických zápasov tej doby, popisuje udalosti, ktoré viedli k sformovaniu silnej protimečiarovskej Slovenskej demokratickej koalície (SDK). Ako sa rodilo rozhodnutie piatich rôznorodých strán ísť do volieb spoločne? Ako prebiehal spor o vedenie SDK? Aké polená im Mečiar hádzal pod nohy? Ako vyzeral volebný zápas, ktorý bol zo strany vládnej moci nielen megalomanský, ale aj zúrivý, špinavý a neférový? Ako sa po úspešných a pre Slovensko takých významných voľbách formovalo nové vedenie štátu?Kniha je svedectvom toho, ako sa podarilo zvrátiť osud krajiny a nasmerovať ju nazad do Európy. Slovensko dokázalo demokraticky poraziť moc, ktorá sa pokúšala budovať režim, aký je v súčasnosti trochu módou označovať za neliberálnu demokraciu. Tým je tento príbeh azda poučný a inšpiratívny aj pre súčasnosť.

• Počet strán: 336 strán
  • ISBN13:9788082010247
Skutočný politický trilerToto nie je fikcia. Viacnásobný minister Ivan Šimko prináša pohľad do zákulisia strhujúceho boja proti mečiarizmu.Bezohľadný a autoritársky spôsob vládnutia, rozkrádanie štátneho majetku a tunelovanie sprivatizovaných podnikov privilegovanými, mafiánske praktiky, ktoré vyústili do únosu prezidentovho syna, Slovensko označované ako čierna diera Európy bez možnosti prijatia do EÚ a NATO. To je smutný obraz našej krajiny v 90. rokoch, keď všetku moc v štáte držal pevne v rukách Vladimír Mečiar. Vtedajšie opozičné politické strany nemali ani najmenšiu šancu Mečiarovo HZDS ohroziť. Autor, ktorý bol priamym účastníkom politických zápasov tej doby, popisuje udalosti, ktoré viedli k sformovaniu silnej protimečiarovskej Slovenskej demokratickej koalície (SDK). Ako sa rodilo rozhodnutie piatich rôznorodých strán ísť do volieb spoločne? Ako prebiehal spor o vedenie SDK? Aké polená im Mečiar hádzal pod nohy? Ako vyzeral volebný zápas, ktorý bol zo strany vládnej moci nielen megalomanský, ale aj zúrivý, špinavý a neférový? Ako sa po úspešných a pre Slovensko takých významných voľbách formovalo nové vedenie štátu?Kniha je svedectvom toho, ako sa podarilo zvrátiť osud krajiny a nasmerovať ju nazad do Európy. Slovensko dokázalo demokraticky poraziť moc, ktorá sa pokúšala budovať režim, aký je v súčasnosti trochu módou označovať za neliberálnu demokraciu. Tým je tento príbeh azda poučný a inšpiratívny aj pre súčasnosť.