Liščina knihovnička

recenze - Griša: Světlo a stíny (Shadow and Bone)

21. 7. 2017

(čteno v překladu vydaném nakladatelstvím Fragment v lednu 2017)     Světlo a stíny (Shadow and Bone), první díl trilogie Griša (Grisha) od Leigh Bardugo, je rozhodně jednou z lepších fantasy pro dospívající, které jsem v posledních letech četla. Proč má potom tak nízké tlapkové hodnocení, táže se čtenář neobvykle krátké recenze? To bych ráda věděla i na své straně obrazovky...      Alina[...] Pokračovať v čítaní

Griša: Světlo a stíny (Leigh Bardugo)

mini-recenze - A proto skáču: Vnitřní svět třináctiletého chlapce s autismem

1. 7. 2017

(čteno v překladu vydaném nakladatelstvím Paseka v srpnu 2016)You can also read my mini-review in English on Goodreads (soon-ish)     Kniha vyšla v japonském originálu už v roce 2005, ale popularitě na anglické scéně (což ji také přivedlo k nám) se dočkala až se čtyři roky starým překladem, na kterém se podílel populární autor David Mitchell. A proto skáču je dílem Naoki Higašidy,[...] Pokračovať v čítaní

A proto skáču (Vnitřní svět třináctiletého chlapce s autismem) (Naoki Higashida)

recenze - Illuminae

23. 6. 2017

(čteno v překladu vydaném nakladatelstvím CooBoo v listopadu 2016)You can also read my mini-review in English on Goodreads (soon-ish)      K Illuminae jsem zpočátku chovala jistou nedůvěru. Není to tak, že bych nerada četla knihy pro dospívající, ale jsem jimi zklamaná procentuálně častěji než knihami s podobným ohlasem mimo poličky s cedulkou YA. Naštěstí se ukázalo, že můj strach byl[...] Pokračovať v čítaní

Illuminae (Akta Illuminae, #1) (Amie Kaufman a Jay Kristoff)

recenze - A Court of Wings and Ruin

16. 6. 2017

(čteno v originále; překlad vydán nakladatelstvím CooBoo na přelomu roku 2017/2018)You can also read my mini-review in English on Goodreads (soon-ish) RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY (prozrazení děje) K PŘEDCHOZÍM DÍLŮM SÉRIE - A Court of Thorns and Roses (Dvůr trnů a růží) - recenze- A Court of Mist and Fury (Dvůr mlhy a hněvu) - recenze      Dlouho jsem odkládala recenzi na A Court of[...] Pokračovať v čítaní

A Court of Wings and Ruin (A Court of Thorns and Roses, #3) (Sarah J. Maas)

recenze - Vicious (Neobyčejní)

28. 4. 2017

(čteno v originále, překlad vydán nakladatelstvím Argo v březnu 2017) You can also read my mini-review in English on Goodreads (soon)      Stojím si za přesvědčením, že způsob, jakým jsem se do Vicious (Neobyčejných) od V. E. Schwab ponořila já, tedy bez konkrétních obrysů v představě, do čeho jdu, je ten nejlepší. Ale pro ty, kteří potřebují k přečtení tohoto úžasného příběhu, kde jsou[...] Pokračovať v čítaní

Vicious (Villains, #1) (V.E. Schwab a Victoria Schwab)

recenze - The Mime Order (Vidořád)

21. 4. 2017

(čteno v originále, překlad vydán nakladatelstvím Host v roce 2015) You can also read my mini-review in English on Goodreads (soon) RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY (prozrazení děje) K PŘEDCHOZÍM DÍLŮM SÉRIE - The Bone Season (Kostičas) - recenze      Pokračování série The Bone Season (Kostičas) je po grafické stránce potěchou oka každého knihomola, s nádhernými kreslenými mapkami,[...] Pokračovať v čítaní

The Mime Order (The Bone Season, #2) (Samantha Shannon)

mini-recenze - Mitosis

14. 4. 2017

(čteno v originále; překlad ???)RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY (prozrazení děje) K PŘEDCHOZÍM DÍLŮM SÉRIE- Steelheart (Ocelové srdce) - recenze     Trilogie Reckoners (Zúčtovatelé) je mezi prvními dvěma díly obohacena o povídku Mitosis, která sleduje jeden den v životě Davida. Čeští čtenáři o tomto krátkém příběhu, který má méně než padesát stránek, nemuseli slyšet, protože nebyl do[...] Pokračovať v čítaní

Mitosis (The Reckoners, #1.5) (Brandon Sanderson)

~komiks-recenze - Sarah's Scribbles: Adulthood Is a Myth (Dospělost je mýtus)

14. 1. 2017

(čteno v originále, překlad vydán nakladatelstvím CooBoo v roce 2016)      Sarah's Scribbles krátké komiksy ze života jsou k vidění všude po sociálních médiích a jako dle zákona "dospělá" žena se v nich nemohu než vidět. Ať už jde o hloupá poblouznění, úspěšná ignorování povinností nebo věčné problémy, které s sebou každoměsíčně přináší děloha (až na to, že na obrázcích od Sarah je tak moc[...] Pokračovať v čítaní

Dospelosť je mýtus: Zbierka Sáriných čmáraníc (Sarah Andersen)

mini-recenze - This Modern Love

13. 1. 2017

(čteno v originále; překlad ???)     Britský YouTuber Will Darbyshire se rozhodl využít své sledovanosti na sociálních médiích a přeměnit jedinečný nápad ve skutečnost, vytvořil This Modern Love. Tázal se svých followerů na otázky spojené s láskou, a přicházely mu odpovědi od lidí všech věkových skupin z celého světa. Z nich seskládal sbírku dopisů, slov, krátkých myšlenek a obrázků,[...] Pokračovať v čítaní

This Modern Love (Will Darbyshire)

recenze - Tyrkysový orel

6. 1. 2017

(kniha vydaná nakladatelstvím Hynek v roce 1997)      Když jsem se nedávno pokoušela známému přiblížit, proč je právě Tyrkysový orel tím nejlepším, co jsem za svůj život četla, mé vysvětlení znělo asi takto: Příběh plyne hladce, jako voda nebo melodie, s košatě kulatými slovy. Knihu, jež se skládá ze dvou novel, napsal český spisovatel Michal Ajvaz. Ten mimo jiné napsal také román Prázdné[...] Pokračovať v čítaní

Tyrkysový orel (Michal Ajvaz)