čaro kníh

Čím vás môže táto kniha obohatiť? ║ Prečo nie som feministka - Jessa Crispin ║recenzia

1. 3. 2019

Kníh o feminizme už vyšlo veľa. Či už ide o autorov (zvyčajne však autorky), ktorí chcú vysvetliť, prečo je feminizmus správna cesta alebo presný opak, či takých, ktorí zahrnú myšlienky feminizmu do beletrie. Prečo nie som feministka je drobná kniha, ktorej názov ju vie veľmi ľahko zaradiť medzi tie, ktoré vysvetľujú prečo je feminizmus zlý. No pri čítaní zisťujete, že si to autorka myslí[...] Pokračovať v čítaní

Prečo nie som feministka (Jessa Crispin)

Príbehy na dobrú noc pre rebelky 2 - Elena Favilli a Francesca Cavallo ║ krátka recenzia

27. 2. 2019

Keď vyšla prvá kniha Príbehy na dobrú noc pre rebelky okamžite si získala množstvo fanúšikov. Medzi nimi som samozrejme bola aj ja, prečítať si o mojom názore na ňu môžete tu. Druhá kniha na seba nenechala dlho čakať, pretože významných žien je veľa a jedna kniha nestačí. Napriek tomu, že tie najznámejšie osobnosti si vyčerpali v prvej knihe, aj druhá ponúka množstvo zaujímavých žien, o[...] Pokračovať v čítaní

Príbehy na dobrú noc pre rebelky 2 (Elena Favilli Francesca Cavallo)

Ako by vyzeral svet keby moc patrila ženám? ║ Sila - Naomi Alderman ║ recenzia

22. 2. 2019

Naomi Alderman priniesla do knižného sveta silu, ktorá dokáže rozpútať vojnu medzi čitateľmi. O Sile sa toho totiž napísalo veľa, sú ľudia, ktorí ju považujú za prevratnú a pridávajú ju na zoznamy najlepších kníh. A potom takí, čo toto nadšenie nechápu, príbeh im nesadol a vôbec im nepríde silná. A ak ma k čítaniu nedokázala presvedčiť zaujímavá téma, dokázali to práve tieto rozdielne[...] Pokračovať v čítaní

Sila (Naomi Alderman)

Kúsok mágie pre všetkých ║ Iluzionisti - N. P. Harris ║ recenzia

4. 2. 2019

Ruku na srdce - prvé, čo ma na tejto knihe zaujalo bol jej autor. Neil Patrick Harris je známy americký Harris s veľkou charizmou známy najmä zo seriálu Ako som spoznal vašu matku. Hercov, ktorí napísali knihu a vznikol z toho veľký prešľap tu už bolo veľa, a podľa môjho názory sa medzi nich Neil nezaradil.  Iluzionisti sú do detailov premyslená knižka pre deti, veková kategória je 9+, no[...] Pokračovať v čítaní

Iluzionisti (Daryl Gregory)

My verzus vy - Fredrik Backman

19. 1. 2019

Backman to znovu dokázal! Znovu mi ukradol srdce a vrátil ho zlomené. My verzus vy je pokračovanie knihy Medveďovce, o ktorých som vám už písala. Medveďovce bola krásna kniha a úprimne som si nedokázala poriadne predstaviť pokračovanie. To však neznamená, že som si ho nechcela prečítať, len som do čítania išla s miernym odstupom, aby som neostala sklamaná. Veď pokračovanie je málokedy také[...] Pokračovať v čítaní

My verzus vy (Fredrik Backman)

Naším nebol bol oceán - Patrick Ness

18. 1. 2019

Našim nebol bol oceán je najnovšia kniha z pera skvelého Patricka Nessa. Príbeh je inšpirovaný Bielou veľrybou, len naopak. Je vyrozprávaný veľrybou Batšebou, odohrávajúci sa vo svete, kde veľryby lovia ľudí vďaka odvekej vojne, ktorú so sebou vedú. Lovecký húf, ktorého členom je Batšeba, narazí na záhadnú mincu s iniciálkami Tobyho Wicka, vďaka čomu kapitánka usúdi, že ju vyzýva na súboj.[...] Pokračovať v čítaní

Naším nebom bol oceán (Patrick Ness)

5 dôvodov prečo si prečítať ║ Justínka a asistenčný jednorožec - Kateřina Maďarková

18. 1. 2019

Ak ste si túto knižku doteraz nevšimli, pravdepodobne chodíte po kníhkupectve s klapkami na očiach. Alebo nechodíte do kníhkupectva. Každopádne, táto knižka je obrovská a nádherná, vďaka čomu je neprehliadnuteľná. A ja som vám spísala päť dôvodov, prečo by ste aj vy mali mať tento klenot vo svojej knižnici, nehladiac na vek, či to, či máte doma deti. 1. Nádherné ilustrácie Prvé, čo si na[...] Pokračovať v čítaní

Justínka a asistenčný jednorožec (Kateřina Maďarková)

Na konci naozaj obaja umrú - Adam Silvera ║ recenzia

8. 1. 2019

Na konci naozaj obaja umrú je naozaj zvláštna kniha. Už v názve vám prezradí koniec, čomu sa inak bežný čitateľ vyhýba. A navyše je celá o umieraní. Naozaj zvláštna kniha nemyslíte? A rada by som vám povedala, že to nie je kniha o umieraní, ale práve naopak o žití, či koniec bude iný ako čakáte. No nechcem vám klamať. Príbeh začína keď sa uzavretý chlapec Mateo, ktorý v podstate nevychádza[...] Pokračovať v čítaní

Na konci naozaj obaja umrú (Adam Silvera)

Ničnever - Jessica Townsend ║ recenzia

7. 1. 2019

Ak ste niekedy zatúžili po knihe, pri ktorej čítaní sa budete cítiť podobne očarene ako pri Harry Potterovi, pokračujte v čítani tejto recenzie, ste pri správnej knihe. Jessica Townsend v svojej prvej knihe pre deti vytvorila krásny magický svet, v ktorom nájdete podivnosti všetkého druhu. Od cestovania na dáždnikoch, cez izbu, ktorá sa mení na základe vašej nálady až po rozprávajúcu obriu[...] Pokračovať v čítaní

Ničnever - Pozoruhodné skúšky Morrigan Crowovej (Jessica Townsend)

Počúvaj nôž - Patrick Ness ║ recenzia

6. 1. 2019

Síce éra, keď sme všetci čítali dystopie, už prešla, no to neznamená, že nám nevychádzajú kvalitné dystopie aj teraz. Dôkazom je aj kniha Počúvaj nôž. Autor je v (nielen) našich končínách známy a verím, že väčšina z vás už od neho aspoň jednu knihu čítala. Sú autori, ktorí píšu v podstate v jednom v žánri, dokonca takí, ktorí píšu len v jednom knižnom svete, a príliš s písaním[...] Pokračovať v čítaní

Počúvaj nôž (Patrick Ness)