The book talk blog

RC RECENZE | Chladnokrevně (Robert Bryndza)

11. 2. 2019

Jestli u někoho opravdu chápu to davové nadšení a hromadné těšení na novou knihu, je to Robert Bryndza. Naprosto rozumím tomu, proč je jeho styl vyprávění blízký tolika lidem a proč se jeho knihám daří napříč mnoha zeměmi. Případy detektiv inspektora Eriky Fosterové mají spád, jsou psány s lehkostí, sloh je nesmírně čtivý a navíc, každý příběh dokáže znovu překvapit. Moc díky Báře[...] Pokračovať v čítaní

Chladnokrevně (Robert Bryndza)

RECENZE | Ink: Jiskra (Alice Broadway)

9. 2. 2019

Už dávno minuly roky, kdy jsem byla věkovou cílovkou young adult knih. Přesto mě nakladatelství Moba dokázalo s jejich tetovanou sérií od Alice Broadway nejprve oslovit, a následně ohromit. Jestli mě první díl, Tajemství kůže, bavil, druhé pokračování, Jiskra, mě naprosto dostal. Do Moby moc děkuji za recenzní výtisk!💛 Leora je v šoku: zpochybňuje všechno, co kdy věděla o sobě i své rodině,[...] Pokračovať v čítaní

INK - Jiskra (Alice Broadway)

RC RECENZE | Naposledy se ohlédni (Janelle Brown)

8. 2. 2019

Hned na úvod roku jsem si dopřála jedno velké překvapení. Naposledy se ohlédni od nakladatelství Leda byla kniha, která mě neskutečně lákala, ale zároveň jsem se trochu bála, že mám příliš vysoká očekávání a že je možné, že na mě na stránkách čeká jen průměrný thriller. Takže ve stručnosti: Těch několik stovek stran jsem doslova sežrala během jediné soboty a čtení jsem si neskutečně[...] Pokračovať v čítaní

Naposledy se ohlédni (Janelle Brown)

RC RECENZE | Čtvrtá opice (J. D. Barker)

6. 2. 2019

Čtvrtá opice, to je první díl nové thrillerové série se svérázným hlavním vyšetřovatelem a pořádně zvrhlým vrahem. Zdá se, že stručné shrnutí zavání stereotypem? Nenechte se mást! Čtvrtá opice je po všech stránkách naprosto jedinečnou knihu, kterou si zvláště thrilleroví fajnšmekři skutečně neměli nechat ujít. Vřelé poděkování Daně a celému nakladatelství Domino za poskytnutí knížky[...] Pokračovať v čítaní

Čtvrtá opice (J.D. Barker)

RC RECENZE | Nenalezená (Remigiusz Mróz)

28. 1. 2019

Nenalezená, thriller z dílny polského spisovatele Remigiusze Mróze, byl pro mě jednou z nejočekávanějších knih letošního podzimu. Přiznávám, že mám evropské autory načtené méně, než by se mi líbilo, a proto jsem moc ráda, že jsem díky nakladatelství Domino měla příležitost zkusit něco od našich bezprostředních sousedů. Děkuji! Kdybych ji požádal o ruku jen chvíli dřív, nikdy by se to[...] Pokračovať v čítaní

Nenalezená (Remigiusz Mróz)

RC RECENZE | Strážce nádrže (Zdeněk Svěrák)

25. 1. 2019

Na podzim mě po zásadní životní změně přepadla naprosto neskutečná a doposud nepoznaná čtecí krize, ze které jsem se nemohla za žádnou cenu dostat. Po čase se navíc přetavila i do krize psací a blogovací, a z problému se rázem stal začarovaný kruh. Z tohohle čtenářského neštěstí mě zachránil Zdeněk Svěrák se svoji nejnovější knihou Strážce nádrže. Ohromný dík putuje k Barunce z[...] Pokračovať v čítaní

Strážce nádrže (Zdeněk Svěrák)

RC RECENZE | Hra na lháře (Ruth Ware)

8. 1. 2019

Nejnovější knížka oblíbené Ruth Ware slibuje spletitý příběh, kde je lež důležitější než pravda. A přestože jsem se na ni moc těšila, začínám mít dojem, že má setkání s touto autorkou se pomalu, ale jistě, chýlí ke svému konci. Přesto mě ještě hodně pokouší autorčin poslední počin, The Death of Mrs. Westaway, který zahraniční recenze opakovaně označují za její nejlepší knížku a něco, co z[...] Pokračovať v čítaní

Hra na lháře (Ruth Ware)

Na okraji města, na okraji porozumění, na okraji života

14. 11. 2018

Novinka Na okraji od nakladatelství Cosmopolis představuje slibný začátek jedné severské série. A jak z detektivních sérií v poslední době nadšená nebývám, u Liny Bengtsdotterové jsem štěstím bez sebe z představy, že se mohu těšit na další případy sympatické vyšetřovatelky Charlie Lagerové. Temná atmosféra, zapeklitý případ a motiv, který knihu posouvá z žánru "pouhého"thrilleru... to[...] Pokračovať v čítaní

Na okraji (Lina Bengtsdotter)

Poctivé, řemeslné psaní, které nepotřebuje slavné jméno, to je Neobvyklý typ

20. 10. 2018

Na připravovanou novinku od nakladatelství Domino, prvotinu amerického herce Toma Hankse nesoucí snad až trochu tajemný název Neobvyklý typ, jsem ve dnech předcházejících jejímu vydání slýchala ty nejrozmanitější reakce. Mnozí se těšili, spousta již předem pochybovala o kvalitě díla. Já sama jsem svá očekávání dokázala shrnout jen velmi těžko, navíc jsem je nezakládala na žádných[...] Pokračovať v čítaní

Neobvyklý typ (něco málo povídek) (Tom Hanks)

RECENZE | K moři (Petra Soukupová)

28. 9. 2018

V posledních letech jsem se naučila jednu zásadní věc. Stejně jako v běžném životě, i v tom čtenářském je někdy potřeba počkat na správnou chvíli. Přestože jsem srdcem ohromná fanynka současných českých autorů, zatím jsem jim moc sluchu nepopřála. Nebyl ten správný čas. Ale teď nastal. Konečně. Letos v létě se všechno zlomilo a já podlehla kouzlu hned několika z nich. Jedním z nejmilejších[...] Pokračovať v čítaní

K moři (Petra Soukupová)