Recenzie kníh

• 16. 10. 2021

O Kórejskej ĺudovodemokratickej republike som už prečítala zopár kníh. Všetko to boli príbehy utečencov, ktorým sa podarilo šťastne uniknúť zo spárov dynastie Kimov. Predpokladala som preto, že ďalšia kniha ma už ničím neprekvapí. Mýlila som sa. Nina Špitálníková prostredníctvom rozhovorov so siedmimi utečencami, odhaľuje život Severokórejčanov do šokujúcich detailov. Príspevok Nina[...] Pokračovať v čítaní

Svědectví o životě v KLDR (Nina Špitálníková)

• 12. 9. 2021

Stalo sa vám už niekedy, že ste po dočítaní nejakej knihy túžili spoznať autora osobne? Mne sa to stalo po dočítaní švédskeho románu Babička pozdravuje a ospravedlňuje sa. Ak totiž platí, že dielo je vždy tak trochu zrkadlom autorovej duše, potom Frederik Backman je mimoriadne vtipný, empatický a výnimočný človek, ktorého fascinuje inakosť a nebojí sa to dať najavo. Príspevok Frederik[...] Pokračovať v čítaní

Babička pozdravuje a ospravedlňuje sa (Fredrik Backman)

• 11. 9. 2021

Thomas Taylor je britský ilustrátor. O kvalite jeho výtvarného umenia svedčí fakt, že pred rokmi, ešte ako čerstvý absolvent umeleckej školy, získal zákazku ilustrovať obálku knihy Harry Potter a Kameň mudrcov. Ale Taylora od malička lákalo aj písanie. Svoj sen si začal plniť postupne - textami do obrázkových knižiek. Až napokon pred dvomi rokmi (2019) vznikol jeho prvý román[...] Pokračovať v čítaní

Malamandra (Thomas Taylor)

• 14. 8. 2021

Dobrá kniha nemá prinášať iba pútavý príbeh, nemá byť výlučne nástrojom vyplnenia voľného času, zdrojom napätia či zábavy. Dobrú knihu nemáte iba čítať. Akokoľvek absurdne to znie, ale dobrá kniha sa s vami má v prvom rade rozprávať. Čítanie má byť rozhovorom, v rámci ktorého kladiete otázky, alebo si odpovedáte na tie, ktoré sú vám kladené. Subtílny román Bál šialených žien od francúzskej[...] Pokračovať v čítaní

Bál šialených žien (Victoria Mas)

• 11. 8. 2021

Najlepšia kniha, akú som kedy čítala. To bola moja prvá myšlienka po dočítaní posledných riadkov románu Daniela Keyesa. Guča v krku a nutkavá potreba vyplakať zo seba všetky emócie, ktoré vo mne Kvety pre Algernona vyvolali, postupne miznú a určite ešte objavím knihy, ktoré so mnou takto zamávajú, ale nateraz je to moja topka. Príspevok Daniel Keyes: Kvety pre Algernona zobrazený najskôr[...] Pokračovať v čítaní

Kvety pre Algernona (Daniel Keyes)

• 30. 7. 2021

Existuje taká legenda, že v jednom nemenovanom japonskom meste sa nachádza kaviareň, v ktorej sa môžete preniesť v čase. Tých, čo to skúsili, nie je veľa. Väčšinu záujemcov totiž od cesty časom hneď na začiatku odradia veľmi prísne pravidlá. Japonský autor Tošikazu Kawaguči vo svojej knižnej prvotine Kým vychladne káva prináša štyri príbehy ľudí, ktorí sa na túto cestu podujali. Samozrejme,[...] Pokračovať v čítaní

Kým vychladne káva (Toshikazu Kawaguchi)

• 8. 7. 2021

Je dobré, keď sa človek drží svojich zásad, ale občas je fajn prekročiť stanovené hranice a riadiť sa intuíciou. Tá moja ma v tomto prípade nesklamala. Hoci ma autor knihy Triplovia Ján Babarík uisťoval, že ho prípadná negatívna kritika nevyvedie z miery, čo mi dosť významne rozviazalo ruky, som rada, že som na jeho knihe nakoniec nič negatívne nenašla. Príspevok Ján Babarík: Triplovia[...] Pokračovať v čítaní

Triplovia (Ján Babarík)

• 13. 6. 2021

Ak chcete dopriať svojmu dieťaťu kvalitné čítanie, určite si pri výbere knihy pozorne všímajte vydavateľa. Nos na dobrú detskú literatúru má napríklad Vydavateľstvo Verbarium. Knihy pre deti, ktoré vyšli pod ich menom, ma doposiaľ nesklamali, a preto som aj pri kúpe minuloročného vianočného darčeka išla na istotu. Príbeh z pera známej rakúskej autorky Christiny Nöstlinger Keď si môj otec[...] Pokračovať v čítaní

Keď si môj otec chcel vziať mamu Anny Lososovej (Christine Nöstlinger)

• 13. 5. 2021

Francisco X. Stork - právnik a spisovateľ hispánskeho pôvodu - je autorom predovšetkým takzvanej young adult literatúry. Svoju prvú knihu vydal v roku 2000 vo veku 45 rokov (The Way of the Jaguar). Dnes má na konte deväť románov. Do slovenčiny bol zatiaľ preložený iba jeden z nich. Marcelo objavuje skutočný svet vyšiel pod hlavičkou Vydavateľstva Slovart v roku 2010. Príspevok Francisco X.[...] Pokračovať v čítaní

Marcelo objavuje skutočný svet (Francisco X. Stork)

• 18. 4. 2021

Zbierať (a čítať) dobré knihy, patrí medzi moje najväčšie životné vášne. Hlavne pri klasickej literatúre sa mi stáva, že v antikvariátoch a na rôznych burzách narazím na dielo, ktoré chcem mať doma. Založím si ho do knižnice, zabudnem naň, aby som neskôr s potešením zistila, že mám v polici literárnu lahôdku, ktorú som ešte nečítala. Tak to bolo aj s Oliverom Twistom. Objavila som ho v[...] Pokračovať v čítaní

Vianočná koleda / Príhody Olivera Twista (Charles Dickens)