My World of Books

Nikdy nestrácaj vieru v seba samého | recenzia knihy Stratení (Gayle Formanová)

8. 3. 2019

Gayle Formanová na slovenskú scénu prišla pred deviatimi rokmi. Práve vtedy vyšiel jej román Ak zostanem, ktorý bol zakrátko vypredaný a vyžiadal si dotlač pôvodného vydania. Spolu s ním vznikol aj rovnomenný film. Tvorba Gayle Formanovej však neskončila uvedeným románom a v slovenskom preklade si čitatelia mohli neskôr prečítať Iba jeden deň s pokračovaním Iba jeden rok, Kam zmizla,[...] Pokračovať v čítaní

Stratení (Gayle Forman)

Naučte sa rozoznať klamára | recenzia knihy Ako prekuknúť druhých ľudí (Joe Navarro)

10. 2. 2019

Predstavte si, že sedíte uprostred kaviarne. Muž dva stoly pred vami je na pracovnom stretnutí a často sa pozerá do zeme. Takisto nervózne klopká nohou o stoličku. Žena pri stole oproti má ruky vbok, zachováva si odmeraný postoj, avšak z jej tváre stekajú kvapky potu. To je len stotina neverbálnych prejavov, s ktorými sa každodenne stretávame. Nie každý ale rozumie ich pravému významu.[...] Pokračovať v čítaní

Ako prekuknúť druhých ľudí (Joe Navarro Marvin Karlins)

Spojí ich smútok | recenzia knihy Najtemnejší úsvit

30. 1. 2019

Pre matku je dieťa to najcennejšie, čo si môže priať. Nielenže ho deväť mesiacov nosí pod svojím srdcom, vychováva ho a snaží sa mu dať kúsok seba. O to ťažšie je pre matku, keď o svoje dieťa príde. Študentke medicíny Charlotte unesú syna Lucasa. Stačila chvíľka nepozornosti v parku. Po desiatich rokoch je z nej pneumologička, má posttraumatickú stresovú poruchu a nedokáže pracovať s[...] Pokračovať v čítaní

Najtemnejší úsvit (Aly Martinez)

Jeho úlohou je uveriť | recenzia knihy Dôveruj mi

2. 1. 2019

Každoročne sa na herectvo hlásia stovky mladých uchádzačov, ktorí sú presvedčení o svojom talente. Sebavedomo vystúpia na pódium a preberajú masku hereckej postavy, ktorou sa na chvíľu stanú. Nie všetkým sa to ale podarí. Nie každému z nich dokážete ich slová a gestá, ktorými vyjadrujú svoje postoje, uveriť. Claire Wrightová, britská študentka herectva, žije v New Yorku bez zelenej[...] Pokračovať v čítaní

Dôveruj mi (JP Delaney)

Pomsta bude sladká | recenzia knihy Vdovy (L. Plante)

8. 12. 2018

Vdovy pôvodne vznikli ešte v osemdiasiatych rokoch ako úspešný televízny seriál. Do kín teraz prichádza aj filmová verzia v réžii oscarového režiséra Steva McQueena.  Harry Rawlins bol takmer dvadsať rokov mozgom tímu, ktorý páchal lúpežné prepady a krádeže. Prepad pancierového auta prevážajúceho veľkú sumu peňazí v podjazde pod londýnskym Strandom mal priniesť členom gangu[...] Pokračovať v čítaní

Vdovy (Lynda la Plante)

Keď sa srdce nedokáže rozhodnúť | recenzia knihy Stále som to ja (Jojo Moyesová)

4. 11. 2018

Jojo Moyesová prišla na Slovensko so svojou knihou Predtým ako som ťa poznala (Me Before You) pred piatimi rokmi. Román vyšiel o tri roky na to aj v druhom vydaní, v súvislosti s jeho filmovým spracovaním a veľkým záujmom zo strany čitateľov. V tomto období si fanúšikovia Moyesovej mohli prečítať aj pokračovanie putovania Lou Clarkovej (pod názvom Čo bolo potom), ktorá sa musela[...] Pokračovať v čítaní

Stále som to ja (Jojo Moyes)

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

4. 10. 2018

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba, ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar. Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s[...] Pokračovať v čítaní

Keby som ťa našla (Ava Dellair)

Tvojou úlohou je nájsť seba samého | recenzia knihy Všetci za jedného (Cara Delevingne)

31. 8. 2018

Dospievanie je jedno z najťažších a najbúrlivejších období života. Hľadanie seba samého: kým som, kam patrím, voľba svojej budúcej profesie, spoznávanie množstva nových ľudí, prvé lásky... ale aj viaceré sklamania a pády. Red, Leo, Rose a Naomi majú problém zapadnúť medzi spolužiakov. Red má doma hotové peklo, jej mama je alkoholička a otec nikdy nie je doma. Leov starší brat sa dostal[...] Pokračovať v čítaní

Všetci za jedného (Cara Delevingne Rowan Coleman)

Aký dôvod má mlčanie? | recenzia knihy Keby zavolal (Rosie Walshová)

8. 8. 2018

Asi každý si prešiel niekoľkými sklamaniami z lásky. Nadšením, prvotným spoznávaním toho druhého, ale aj prehnanými očakávaniami či sklamaním, ak to nevyjde. Je to jednoducho kolobeh, ktorý patrí k životu. Predstavte si, že spoznáte skvelého muža, strávite spolu sedem nádherných dní a zamilujete sa. Uveríte, že je to obojstranné. Akoby ste celý život čakali jeden na druhého. Pred[...] Pokračovať v čítaní

Keby zavolal (Rosie Walsh)

Príbeh o láske a vytrvalosti | recenzia knihy Kým prišla búrka (T. O. Ashcraftová, S. McGearhartová)

7. 7. 2018

Myslím, že nebudem klamať, ak poviem, že v súčasnosti vychádza iba minimum kníh, ktoré sú inšpirované skutočnou udalosťou. Kniha Kým prišla búrka opisuje príbeh Tami, ktorej sa vďaka svojej odvahe a vytrvalosti podarilo po vyše štyridsiatich dňoch doplávať do bezpečného prístavu po tom, ako ju a jej snúbenca Richarda na mori postretla pohroma. Ocitli sa totiž v pasci na rozbúrenom mori,[...] Pokračovať v čítaní

Kým prišla búrka (Tami Oldham Ashcraft Susea McGearhart)